han-yvonne-kenia.reismee.nl

Dag 1,2 en 3 van onze reis door Kenia

Vrijdag zijn we naar t' Ibis hotel bij Schiphol gereden. S'avonds even een hapje gegeten en vroeg naar bed. S'morgens op tijd uit bed omdat we 3 uur van te voren aanwezig moesten zijn op Schiphol. Koffers zelf ingeleverd en gelabeld, instapkaart hadden we al. De vlucht vertrok een half uur te laat. Ondanks dit kwamen we toch een kwartier eerder aan. Eenmaal op t vliegveld in Nairobi lang op onze koffers gewacht, t was ook een heel groot vliegtuig. De Boeing 777, wij zaten op rij 56 over de helft. Eenmaal langs de douane, met vingerafdrukken en foto compleet, en onze handbagage nog een keer gescand, konden we op zoek naar de chauffeur van Afrika safari trips. Hij stond buiten met een bordje met Han zijn naam erop. Hij heeft ons naar t hotel gebracht. Vandaag om half acht werden we door een andere chauffeur c.q. gids met een hele grote safari jeep opgehaald. Hij blijft de hele tijd bij ons. Vandaag zondag rijden we vanuit Nairobi in bijna 4 uur naar onze eerste lodge, Serena Sweatwaters. We slapen in een safaritent. Na te hebben geluncht om 15.00 uur weer in de jeep. Eerst naar de chimpansee opvang. Meer dan 20 chimps uit allerlei landen, die als huisdieren gebruikt werden. Ze hebben de ruimte nml 100 ha. Wij hebben er 5 gezien, waarvan 1 jong. Dit werd een zeer hobbelige middag. We vlogen af en toe bijna uit onze stoel! We hebben in één middag 4 van de 5 van de Big Five gezien. olifanten, buffels, leeuwen, neushoorns. Er lagen ook 2 zwarte neushoorns, een moeder met een kalf, vlak bij onze tent, op zo'n 50 meter. Verder nog veel meer dieren gezien. Ook nog meer neushoorns. Zo mooi! We hebben een aantal keren met de jeep vast gezeten. Maar onze chauffeur kreeg hem weer op gang. Voor zo'n klein park wel heel veel dieren gezien. Ook nog een nest jonge hyena 's.

Morgen naar Samburu National Reserve. Daar blijven we 2 nachten.

Greetje

Zozozo al heel wat beleefd op jullie 1e dag

L en L

Prachtig verhaal.
En zeker goed weer,hier regent ,weer iets wat anders.
Maar even terug naar jullie verhaal,wel al veel gezien,
We horen en zien het verder ,heelveel plezier.

Martha

Wat een mooi verhaal om dit in een herfstig Nederland te lezen. Voor morgen wens ik jullie ook veel moois toe om naar te kijken!

Liesbeth

De eerste dag is al een indrukwekkend begin van jullie reis!

Erna

Oh wat spannend zo'n neushoorn met jong dicht bij je tent! Het begint al goed. Stay safe! We denken aan jullie.

Paul

Wat heb jullie nu al veel gezien! Geweldig. Dat doet het beste vermoeden. Veel kijkplezier!

Thea

Wat ‘n bizondere dag!

Han

Het was 25 C° en 's middags wat bewolkt en een paar spetters regen, waardoor de dieren actiever zijn.
De lodge is beveiligd met elektrische bedrading. Horizontaal over een sloot. Dus veilig.

Diny Pilkes

Nu al een mooie reis wat veel dieren gezien geweldig kijk uit naar volgende dagen veel plezier?

Erna

Mooi en bijzonder om leeuwen van zo dichtbij te zien! Wij vonden meezwemmende dolfijnen al zo bijzonder in Portugal. Gelukkig maar dat er stroom om de tent staat en dat je veilig bent.

Wibbina

Heerlijke temperatuur bij jullie en wat een mooi avontuur weer! Ik zie het al helemaal voor me al die dieren...

Henk

Fantastisch om te lezen hoeveel dieren jullie hebben gezien. Ben vreselijk jaloers.

Inge K

Wat veel dieren zien jullie. Mooi avontuur ?

Coba

Prachtig wat geweldig lekker genieten samen.