han-yvonne-kenia.reismee.nl

Dag 13 en 14

Dag 13: vertrokken van Amboseli NP naar Tsavo East. Weer een rit van 6 uur. Deels over een weg tussen Tsavo West en Tsavo East. Letterlijk overstekend groot wild getuige een vrachtwagen met een ingedeukte motorkap en voorruit. Na de lunch een uur rust en daarna een gamedrive. Deze duurde lang, omdat wij 2 bergplaatsen met jonge leeuwen vonden. Een leeuwtje liet zich zien en keek nieuwsgierig naar ons, maar bij de andere bergplaats alleen een waakzame tante. Verder giraffen, zebra's, diverse vogels, hartebeesten en de rode olifanten van Tsavo. Rood door het bestuiven met de rode aarde en vaak grotere exemplaren dan ergens anders.

Dag 14: Na een mini ontbijt 's morgens direct naar de jonge leeuwtjes en we zagen (6.30 uur) een donkere leeuwin met 3 welpjes die gezoogd werden en later over de moeder heen kropen. Verder gereden en daar zag ik ineens een luipaard, die om een bosje heen kroop. We zagen een kleine kudu wegspringen en verder niets meer. Jammer genoeg geen foto, want in het gras rijden mag niet. Door de hitte zagen we niet veel meer en om 9.00 uur ontbijt. Om 16.00 uur de volgende gamedrive. De leeuwenmoeder zonder welpen en de tante nog gezien. Verder weer olifanten, zebra 's etc. 38 C° is erg heet. Om 19.00 uur terug en een half uur later diner. Vroeg naar bed, want de volgende morgen loopt de wekker weer af om 5.30 uur.

Paul

Wat een weelde aan dieren!

LEnL

Mooi bericht.
Geniet nog maar even

Thea

Wel vermoeiend maar zeker de moeite waard!

Martha

Bedankt dat ik mee mocht reizen op jullie mooie reis naar Kenia!

Inge

Krijg er zin in.....geniet ervan