han-yvonne-kenia.reismee.nl

Dag 8 en 9

Dag 8: vanmorgen uit Lake Nakuru vertrokken via een gamedrive naar de Maasai Mara.We reden over een hoofdweg, dat leek wel een gatenkaas, asfalt met enorme kuilen. Dat schoot niet op want we konden niet harder dan 30 km per uur. Uiteindelijk toch om 13.30 uur aangekomen in Zebra Plains tented camp. In t Maasai Mara nat. Park. zagen we vrij snel een leeuw. Eerst geluncht en daarna ingecheckt. We slapen dit keer in een safaritent. S middags gamedrive. We zagen grote groepen topi's, impala's, buffels, giraffen en ook groepjes olifanten. Later die middag ook een luipaard gezien. Dus de Big Five hebben we binnen! Terug in de lodge even in de lounge gezeten en erna gegeten en vrij snel naar bed, want we waren doodmoe.

Dag 9: gamedrive om 07.30 tm 15.00 uur inclusief lunchbox. Er waren ook Elandantilopes, hyena's, cheeta's en olifanten. Bij een rivier de Mara zagen we verschillende keren nijlpaarden en een krokodil.We zijn stiekem de grens van Kenia naar Tanzania overgestoken, foto's gemaakt, nog over de brug over de Mara rivier gereden en weer terug Kenia in. Het was een tweelanden punt, net als wij het drie landenpunt in Vaals hebben. Weer terug naar t tentenkamp. Diner om 19.30 uur. Morgen weer vroeg op! Om 07.00 uur vertrekken we hier vandaan naar onze volgende lodge.

Paul

Check. Big five

Erna

Mooie, drukke dag gehad!

Henk.

Heel mooi allemaal, maar wel vermoeiend.

Wibbina

Top! Echt genieten :-) Dankjewel.