han-yvonne-kenia.reismee.nl

Dag 15 en 16

Dag 15: om 7.30 uur een half uur te laat vertrokken. Lunchpakket lag niet klaar. Via een gamedrive naar het noorden van Tsavo East en daarna over de drukke weg (Mombassa-Nairobi) naar Nairobi. Vooral diesel uitlaatgassen van het vrachtverkeer inademen. Een filter is verplicht, maar bijna niemand heeft dit. Om 15.30 afgezet op het vliegveld en afscheid genomen van de chauffeur/gids. Omdat we pas om 18.30 de vertrekhal inmochten, de tijd gedood in een eetcafé met Wifi. Daar wat gedronken en gegeten.

Dag 16: KLM was weer te laat en we vertrokken om 00.33 uur. We hadden een stoel bij de nooduitgang met veel beenruimte. Gelukkig iets van 5 uur kunnen slapen en om 7.10 aankomen bij de gate op Schiphol. De koffers kwamen snel, omdat verreweg de meeste passagiers doorvlogen naar de VS of Canada en andere landen. De auto opgehaald bij het IBIS hotel en net voor 11.00 uur weer thuis.

Het was een enerverende, prachtige reis, maar ook vermoeiend. Zie de 131 foto's.