han-yvonne-kenia.reismee.nl

Dag 10/12

Dag 10,

Vertrokken van Maasai Mara naar Lake Naivasha. Na 6 uur rijden aangekomen in een geweldig hotel. Het leek wel een huisje zo'n grote kamer. S'middags met een boot naar t Crescent Island, waar 75% van de film Out of Africa is opgenomen is. De dieren uit de film, behalve de roofdieren zijn daar achtergebleven. Een wandeling over t eiland en met de boot heen en weer. Tijdens t wandelen een flinke regenbui, in de boot ook. Bij onze lodge liepen ook dieren die voor de film gebruikt werden.

Dag 11, Vertrokken van Lake Naivasha naar Amboseli park. Over een gevaaarlijke hoofdweg met veel vrachtverkeer richting Nairobi.

Na Nairobi was de weg beter. Na aankomst een late lunch, en s'middags een gamedrive.

Het park staat bekent om de vele olifanten. Vanuit onze tent hadden we recht voor ons een prachtig uitzicht op de Kilimanjaro. Er is een groote meer bij Amboseli park waar honderden flamingo's waren en veel pelikanen. We weten nu waarom de olifanten niet wegzakken in het moeras. Dit komt door de grote platte voetafdruk. We zagen een stel visarenden. Prachtig gezicht, allebei op een boomstronk naast elkaar. Ook heel veel struisvogels en zebra's gezien.

Dag 12 s'morgens en s 'middags een gamedrive. S'morgens weer leeuwen gezien en hyena's.

Coba

Fantastisch

L en L

Mooi verhaal.

Wibbina

Prachtig! Vooral lijkt mij, de plek met de flamingo en pelikanen heel mooi.

Diny Pilkes

Genieten van jullie heerlijke reis

Paul

Wel erg veel ervaringen en echt de moeite waard!

Thea

Geweldig!

Petra

Geniet van jullie laatste dagen in Kenia en alvast een goede reis terug!!